LIVE/DEAD™ Kit mit fixierbarem gelbem Totzellen-Farbstoff zur Anregung mit 405 nm
Invitrogen™

LIVE/DEAD™ Kit mit fixierbarem gelbem Totzellen-Farbstoff zur Anregung mit 405 nm

Das LIVE/DEAD™ Fixable Yellow Dead Cell Stain Kit dient zur Bestimmung der Lebensfähigkeit der Zellen vor der Fixierung und Permeabilisierung,Weitere Informationen
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KatalognummerMenge
L34967
auch als L-34967 bezeichnet
80 Assays
L34959200 Assays
L34968400 Assays
Katalognummer L34967
auch als L-34967 bezeichnet
Preis (EUR)
218,00
Each
Menge:
80 Assays
Preis (EUR)
218,00
Each
Das LIVE/DEAD™ Fixable Yellow Dead Cell Stain Kit dient zur Bestimmung der Lebensfähigkeit der Zellen vor der Fixierung und Permeabilisierung, die für die Färbung intrazellulärer Antikörper oder vor der Entsorgung biogefährlicher Materialien mittels Formaldehyd-Fixierung erforderlich ist. Dieses Kit wurde für die Verwendung mit einem Durchflusszytometer mit violettem Laser optimiert und validiert.

• Stabil — Farbstoffe sind gefriergetrocknet in gesonderten Röhrchen enthalten und bewahren ihre Stabilität

•Robust — Das Färbemuster ist vor und nach der Fixierung identisch

• Geringe Kompensation — Minimale spektrale Überschneidung mit anderen Fluorophoren

Eine Auswahlhilfe für alle fixierbaren Farbstoffe zur Bestimmung der Viabilität von Zellen für die Durchflusszytometrie anzeigen.

Stabil
Im Gegensatz zu Produkten, die in Lösung verkauft werden, ist LIVE/DEAD™ Fixable Yellow Stain praktisch in 40 Testfläschchen verpackt, wodurch die Stabilität und Wirkung des Farbstoffs über einen längeren Zeitraum erhalten bleiben. Amin-reaktive Farbstoffe in Lösung verlieren ihre Wirksamkeit nach kurzer Zeit. Es ist daher empfehlenswert, das Röhrchen nach der Rehydrierung komplett aufzubrauchen. Falls dies nicht möglich ist, aliquotieren Sie die Röhrchen in kleinere Volumen, und bewahren Sie diese bei -80 °C unter Vermeidung von wiederholtem Einfrieren und Auftauen auf.

Robust
Farbstoffe, die zur Kenntlichmachung toter Zellen eingesetzt werden, können nach bestimmten Behandlungsverfahren an Empfindlichkeit verlieren. Dazu gehören die Behandlung mit Fixiermitteln wie Formaldehyd oder Fixiermethoden, die auf Ethanol basieren und die für intrazelluläre Phosphorylierungsstudien benötigt werden. Der LIVE/DEAD™ Fixable Yellow Stain ist ein Amin-reaktiver Farbstoff, der kovalent an intrazelluläre und extrazelluläre Amine bindet. Das Färbungsmuster bleibt nach der Formaldehyd-Fixierung erhalten.

Geringe Kompensation
LIVE/DEAD™ Fixable Yellow Stain wurde wegen seiner fluoreszierenden Eigenschaften ausgewählt, um die Kompensation zwischen anderen violetten Farbstoffen und Farbstoffen zu minimieren, welche die Anregung durch den blauen Laser bei 488 nm hemmen. Der gelb-fluoreszierende reaktive Farbstoff hat ein Erregungsmaximum von ∼405 nm, kann aber ebenfalls gut mit dem 405 nm violetten Laser angeregt werden, sowie ein Emissionsmaximum von ∼570 nm, was die Detektion im zweiten oder dritten Kanal der meisten Durchflusszytometer mit einem violetten Laser ermöglicht.

Funktionsweise
In Zellen mit geschwächten Membranen reagiert der Farbstoff mit freien Aminen sowohl im Zellinneren als auch auf der Zelloberfläche, wodurch eine intensive fluoreszierende Färbung entsteht. Bei lebensfähigen Zellen ist die Reaktivität des Farbstoffs auf die Amine der Zelloberfläche beschränkt und die Fluoreszenz weniger intensiv. Der Unterschied zwischen den Intensitäten beträgt in der Regel mehr als das 50-Fache zwischen lebenden und toten Zellen, sodass eine Unterscheidung problemlos möglich ist.

Erhältliche Farben
LIVE/DEAD™ Fixable Dead Cell Stains sind in unterschiedlichen Farben erhältlich, um eine flexible Kombination mit anderen Farbstoffen zu ermöglichen.
Nur für Forschungszwecke. Nicht zur Verwendung bei diagnostischen Verfahren.
Specifications
ZellpermeabilitätNicht zellgängig
ZelltypEukaryotische Zellen
BeschreibungLIVE/DEAD™ Kit mit fixierbarem gelbem Totzellen-Färbemittel, zur Anregung mit 405 nm
NachweisverfahrenFluoreszent
FarbstofftypLIVE/DEAD™ fixierbarer gelber Totzellen-Farbstoff
FormFest
FormatRöhrchen
Menge80 Assays
VersandbedingungRaumtemperatur
LöslichkeitDMSO (Dimethylsulfoxid)
FarbeGelb
Emission570 nm
Excitation Wavelength Range405 nm
Zur Verwendung mit (Anwendung)Viabilitätsassay
Zur Verwendung mit (Geräte)Durchflusszytometer
ProduktlinieLIVE/DEAD
ProdukttypFärben
Unit SizeEach
Inhalt und Lagerung
Enthält 2 Fläschchen LIVE/DEAD™ Fixierbares Totzellenfärbemittel und 500 μl DMSO.

Bei -20 °C lagern.

Häufig gestellte Fragen (FAQ)

How long can I store LIVE/DEAD Fixable Yellow Dead Cell Stain Kit, for 405 nm excitation (Cat. No. L34959) at -20 degrees C?

Once reconstituted, the Live/Dead fixable dyes are guaranteed to be stable at -20 degrees C for a few weeks. We have not tested storage conditions beyond this time frame. The dye breaks down in water so the condition of the DMSO that is used for resuspension is the most important determinant.

Find additional tips, troubleshooting help, and resources within our Cell Analysis Support Center.

How do I prepare dead cell controls for LIVE/DEAD cell viability assays?

There are two easy options. One is to heat-inactivate the cells by placing at 60 degrees C for 20 minutes. The second is to subject the cells to 70% ethanol. Alcohol-fixed cells can be stored indefinitely in the freezer until use, potentially up to several years.

Centrifuge cells, pellet, and remove supernatant.
Fix cells: Add 10 mL ice cold 70% ETOH to a 15 mL tube containing the cell pellet, adding dropwise at first while vortexing, mix well.
Store in freezer until use.
When ready to use, wash twice and resuspend in buffer of choice.

Find additional tips, troubleshooting help, and resources within our Cell Analysis Support Center.

Which cell viability kits are compatible with fixation?

The LIVE/DEAD Fixable kits for flow cytometry analysis are compatible with fixation. These kits use amine-reactive cell-impermeant dyes that stain the cell surface of live cells and also the cytosol of dead cells-live cells are dim and dead cells are bright. Since the dye is covalently bound to the cells, it will be retained after fixation. Unfortunately, this method does not work well for imaging-based assays, as all cells are stained and it is difficult to distinguish bright dead cells from dim live cells with a microscope. Ethidium monoazide (EMA; Cat No. E1374) is a cell impermeant nucleic acid stain that can be applied to live cultures and stains only dead cells. After incubation and washing away unbound dye, the cells can be exposed to light to photoactivate EMA to crosslink to dead cell DNA. After crosslinking to dead cell DNA, the samples may be fixed and permeabilized. Image-IT DEAD Green Viability Stain (Cat. No. I10291) for imaging and high-content screening (HCS) analysis is a live-cell impermeant DNA binding dye that is compatible with fixation and permeabilization with good retention up to 48 hours. We also have a LIVE/DEAD Reduced Biohazard Cell Viability Kit (Cat. No. L7013) for imaging and flow analysis that contains two DNA binding dyes, SYTO 10 and Dead Red, that are sufficiently retained to be analyzed soon after 4% glutaraldehyde fixation.
Note: In general, DNA-binding dyes and calcein AM are not compatible with fixation, as these dyes are not covalently bound to components of the cell and will thus slowly diffuse out of cells after fixation, gradually staining all cells as dead.

Find additional tips, troubleshooting help, and resources within our Cell Analysis Support Center.

Zitierungen und Referenzen (13)

Zitierungen und Referenzen
Abstract
Tadalafil reduces myeloid-derived suppressor cells and regulatory T cells and promotes tumor immunity in patients with head and neck squamous cell carcinoma.
Authors:Weed DT, Vella JL, Reis IM, De la Fuente AC, Gomez C, Sargi Z, Nazarian R, Califano J, Borrello I, Serafini P,
Journal:
PubMed ID:25320361
Myeloid-derived suppressor cells (MDSC) and regulatory T cells (Treg) play a key role in the progression of head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC). On the basis of our preclinical data demonstrating that phosphodiesterase-5 (PDE5) inhibition can modulate these cell populations, we evaluated whether the PDE5 inhibitor tadalafil can revert ... More
Influenza A and methicillin-resistant Staphylococcus aureus co-infection in rhesus macaques - A model of severe pneumonia.
Authors:Chertow DS, Kindrachuk J, Sheng ZM, Pujanauski LM, Cooper K, Nogee D, Claire MS, Solomon J, Perry D, Sayre P, Janosko KB, Lackemeyer MG, Bohannon JK, Kash JC, Jahrling PB, Taubenberger JK,
Journal:Antiviral Res
PubMed ID:26923881
'Influenza results in up to 500,000 deaths annually. Seasonal influenza vaccines have an estimated 60% effectiveness, but provide little or no protection against novel subtypes, and may be less protective in high-risk groups. Neuraminidase inhibitors are recommended for the treatment of severe influenza infection, but are not proven to reduce ... More
Treatment with retinoid X receptor agonist IRX4204 ameliorates experimental autoimmune encephalomyelitis.
Authors:Chandraratna RA, Noelle RJ, Nowak EC,
Journal:Am J Transl Res
PubMed ID:27158387
'Retinoid x receptors (RXRs) are master regulators that control cell growth, differentiation, and survival and form heterodimers with many other family members. Here we show that treatment with the RXR agonist IRX4204 enhances the differentiation of CD4(+) T cells into inducible regulatory T cells (iTreg) and suppresses the development of ... More
A tractable, simplified ex vivo human skin model of wound infection.
Authors:Yoon DJ, Fregoso DR, Nguyen D, Chen V, Strbo N, Fuentes JJ, Tomic-Canic M, Crawford R, Pastar I, Isseroff RR,
Journal:Wound Repair Regen
PubMed ID:30825247
'The prevalence of infection in chronic wounds is well documented in the literature but not optimally studied due to the drawbacks of current methodologies. Here, we describe a tractable and simplified ex vivo human skin model of infection that addresses the critical drawbacks of high costs and limited translatability. Wounds ... More
Targeting Hypoxia-Induced Carbonic Anhydrase IX Enhances Immune-Checkpoint Blockade Locally and Systemically.
Authors:Chafe SC, McDonald PC, Saberi S, Nemirovsky O, Venkateswaran G, Burugu S, Gao D, Delaidelli A, Kyle AH, Baker JHE, Gillespie JA, Bashashati A, Minchinton AI, Zhou Y, Shah SP, Dedhar S,
Journal:Cancer Immunol Res
PubMed ID:31088846
'Treatment strategies involving immune-checkpoint blockade (ICB) have significantly improved survival for a subset of patients across a broad spectrum of advanced solid cancers. Despite this, considerable room for improving response rates remains. The tumor microenvironment (TME) is a hurdle to immune function, as the altered metabolism-related acidic microenvironment of solid ... More